Pokarmy i diety odchudzające

Nie istnieje jeden pokarm, który spowoduje, że nagle zaczniesz chudnąć. Do tego potrzebna będzie odpowiednia kombinacja produktów w odpowiedniej ilości. To czy zaczniemy chudnąć zależy od tego, czy ilość spożytych przez nas kalorii w ciągu dnia będzie niższa od ilości kalorii spalonych przez nasze ciało.
pokarmy, które ze względu na swoją niskokaloryczność w naturalny sposób sprawdzają się przy odchudzaniu. Zazwyczaj są to warzywa i owoce. Ich spożycie ogranicza więc ilość dziennie spożywanych kalorii co naturalnie pozytywnie wpływa na odchudzanie. Każde jedzenie, które zastępuje inne pokarmy wysokokaloryczne może być uznane za właściwe w procesie odchudzania.

pokarmy i diety odchudzające

Inne pokarmy idealnie nadające się do odchudzanie to te bogate w błonnik. Błonnik to substancja, która nie jest trawiona przez nas organizm, przez co nie zwiększa ilości spożytych kalorii. Ma wiele zalet a jedną z głównych jest to, że świetnie wypełnia nasz żołądek, dzięki czemu czujemy się syci, jemy mniej i spożywamy mniej kalorii.

Pokarmy z niską zawartością tłuszczy to kolejne, które uznawane są za korzystne przy odchudzaniu. Tłuszcze są bardzo kaloryczne, więc zmniejszenie ich spożycia do minimum znacząco zmniejsza ilość spożytych dziennie kalorii.

Produkty zawierające dużo wody to także te, które warto spożywać podczas odchudzania. Są z reguły niskokaloryczne oraz zawierają dużo wody, której spożycie jest kluczowe w odchudzaniu.

Przy odchudzaniu ważne jest aby spożywać pokarmy, które są naturalne i nie przetworzone, które przez to są dużo mniej kaloryczne od przetworzonych odpowiedników i zawierają mniej sodu. Sód powoduje niepotrzebnie duże zatrzymywanie wody w organizmie, dzięki czemu nasza waga wskazuje dużo więcej niż powinna. Dieta uboga w sód morze spowodować pozbycie się nadmiaru wody z ciała.

Z kolei jedzenie mocno przetworzone jest tym, którego należy unikać za wszelką cenę. Z reguły zawiera duże ilości węglowodanów prostych, które nie są dobre przy odchudzaniu. Są to tak zwane puste kalorie pozbawione wartości odżywczych.

Podsumowując zdrowe jedzenie powinno być:
- naturalne, nieprzetworzone
- bogate w witaminy, minerały, wartości odżywcze
- bogate w błonnik
- niskokaloryczne
- niskotłuszczowe
- z niską zawartością cukrów prostych
- z niską zawartością sodu

Dieta odchudzająca powinna także zawierać:
- węglowodany złożone
- spore ilości białka
- błonnik
- dużą ilość wody - do 2l dziennie

Przykładowymi pokarmami idealnie nadającymi się do odchudzania są:
- owoce
- warzywa
- produkty pełnoziarniste - chleb, makaron pełnoziarnisty, owsianka, muesli
- pieczony ziemniak
- brązowy ryż
- ryba