Dieta 17 dniowa

Dieta 17 dniowa to program odchudzający stworzony przez dr. Moreno. Dieta ta bazuje na zaburzeniach metabolizmu, które można osiągnąć poprzez regularne zmiany w diecie i ćwiczeniach.
Szczegóły diety

Dieta 17 dniowa jest dietą cykliczną, składającą się z 4 faz, cykli. Wbrew pozorom 17 dni to nie czas trwania diety, ale czas trwania poszczególnego cyklu.

dieta 17 dniowa

Faza 1: Przyspieszenie. Rozpoczyna program odchudzania, oczyszcza organizm. W fazie tej rozpoczyna się spalanie zapasów tkanki tłuszczowej.

Faza 2: Aktywacja. Podczas tego cyklu twój metabolizm zostaje zresetowany.

Faza 3: Realizacja. Uczy rozwijania prawidłowych nawyków żywieniowych, w tym jak dobierać węglowodany do diety.

Faza 4: Końcowa. Można ją uznać za fazę utrzymania tego co udało nam się osiągnąć podczas wcześniejszych faz, podczas weekendów pozwala na drobne odstępstwa, można jeść rzeczy, które były do tej pory zakazane.

Jeśli po skończeniu 3 faz nie został osiągnięty zamierzony cel wówczas wskazany jest powrót do poprzedniego cyklu i jego powtórzenie. Wynika to z faktu, że faza 4 ma na celu utrzymanie osiągniętej wagi a nie jej zmniejszanie.

Dodatkowo dieta 17 daje nam dużo wskazówek odnośnie zdrowego odżywiania, czyli jak jeść zdrowo - zawiera listę zdrowych węglowodanów, chudych protein, zdrowych tłuszczy oraz eliminuje jedzenie przetworzone i mocno smażone.

Jeśli chodzi o ćwiczenia, trening to nie ma tutaj dużego nacisku na ten aspekt. Proponowane są lekkie ćwiczenia trwające do 17 minut dziennie.

Zalety diety

- stworzona przez doktora specjalizującego się w odchudzaniu
- uczy jak jeść zdrowo
- umożliwia chudnięcie w zdrowym i kontrolowanym tempie
- zawiera plan utrzymania wagi po diecie
- dostarcza klarowny plan odżywiania podczas wszystkich faz
- zachęca do ćwiczeń

Przykładowy jadłospis

Faza 1.
Cel: poprawa trawienia, inicjacja spalania tkanki tłuszczowej.
Zalecany spadek wagi: od 5 do 10kg.
Posiłki
Śniadanie: chudy jogurt z owocami lasu.
Obiad: ryba z grilla, gotowane warzywa, zielona herbata.
Kolacja: Zielona sałata z ogórkiem, pomidorami i sosem winegret, zielona herbata.
Przekąski: jogurt naturalny, owoce.

Faza 2.
Cel: reset metabolizmu, dodatkowa stymulacja spalania tłuszczu.
Zalecany spadek wagi: od 5 do 10kg.
Posiłki
Śniadanie: jajecznica, pół pomarańczy, zielona herbata.
Obiad: pierś z kurczaka z grilla, zielona sałatka, zielona herbata.
Kolacja: Sałatka ze szpinaku, pomidorów i fety, zielona herbata.
Przekąski: świeże owoce.

Faza 3.
Cel: wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych.
Zalecany spadek wagi: od 1 do 2,5kg.
Posiłki
Śniadanie: płatki z chudym mlekiem, świeży owoc, zielona herbata.
Obiad: kawałek pieczonego indyka plus sałatka z warzyw, zielona herbata.
Kolacja: Pita z sałatą, pomidorami, serem feta, zielona herbata.
Przekąski: świeże owoce.

Faza 4.
Cel: utrzymanie wagi.
Posiłki
Śniadanie: jajko sadzone, pomidory, zielona herbata.
Obiad: gotowana pierś z kurczaka z warzywami, zielona herbata.
Kolacja: naleśniki z owocami, sok z pomarańczy.
Przekąski: jogurt naturalny z owocami.