Dieta wysokob這nnikowa

Odpowiednia ilo嗆 b這nnika w diecie jest kluczowa dla naszego zdrowia oraz je郵i chcemy schudn望. Stwierdzono, 瞠 b這nnik zapobiega zaparciom i innym zaburzeniom trawienia oraz pomaga obni瘸 poziom z貫go cholesterolu poprzez absorpcj t逝stych substancji w jelitach. Istniej dowody sugeruj帷e, 瞠 b這nnik mo瞠 tak瞠 obni瘸 ryzyko takich chor鏏 jak rak jelita grubego.
Poza oczywistymi w豉軼iwo軼iami zdrowotnymi jedzenie diety bogatej w b這nnik mo瞠 by bardzo korzystne dla os鏏 chc帷ych schudn望. B這nnik nie zawiera 瘸dnych kalorii, nie jest trawiony przez nas organizm, natomiast znakomicie wype軟ia nasz 穎陰dek dzi瘯i czemu czujemy si syci. B這nnik sprawia, 瞠 mo瞠my zje嗆 du穎, ale ma這kalorycznie a w odchudzaniu chodzi g堯wnie o to, aby minimalizowa ilo嗆 spo篡wanych kalorii tak, aby nie przekracza造 one ilo軼i spalanych przez nas kalorii w ci庵u dnia. Dodaj帷 do diety pokarmy wysokob這nnikowe zjemy mniej pokarm闚 wysokokalorycznych, dzi瘯i czemu dzienny bilans kalorii b璠zie korzystny.

dieta wysokob這nnikowa

Plan diety wysokob這nnikowej

Wprowadzenie b這nnika do diety jest bardzo proste. Gdzie go szuka? Ot騜 mo積a go znale潭 w produktach pochodzenia ro郵innego takich jak warzywa, owoce, orzechy, nasiona, pe軟e ziarna. Nie znajdziemy go natomiast w produktach pochodzenia zwierz璚ego. Aby wi璚 zwi瘯szy ilo嗆 spo篡wanego b這nnika wystarczy je嗆 wi璚ej warzyw i owoc闚. Dla m篹czyzn rekomendowana dzienna dawka b這nnika to 38g natomiast dla kobiet to 25g.

Aby oczywi軼ie zachowa w pokarmach jak najwi璚ej b這nnika nie nale篡 usuwa sk鏎ek (np: z jab貫k, winogron), czy nasion poniewa obni篡 to ilo嗆 spo篡tego b這nnika. Wa積e jest tak瞠, aby obni瘸 ilo嗆 spo篡wanego przetworzonego jedzenia, kt鏎e nie wnosi 瘸dnych korzy軼i zdrowotnych i nie zawiera wiele b這nnika.

Zmiana nawyk闚 篡wieniowych mo瞠 okaza si trudna na pocz徠ku, mo瞠 nie podoba ci si pomys jedzenia wi瘯szej ilo軼i warzyw i owoc闚. Je郵i jeste osobom nie przepadaj帷 za du膨 ilo軼i warzyw, czy owoc闚 to mo積a zastosowa suplementy diety w formie tabletek, kt鏎e zawieraj b這nnik. Oczywi軼ie najlepsze s jednak naturalne produkty.

Pomimo, 瞠 b這nnik jest bardzo istotny w odchudzaniu wa積e jest tak瞠, aby je嗆 zbalansowane posi趾i i nie koncentrowa si na jedzeniu tylko i wy陰cznie b這nnika. Zbyt du瘸 ilo嗆 b這nnika mo瞠 by niezdrowa i powodowa niedob鏎 wapna, 瞠laza i innych minera堯w, poprzez blokowanie ich absorpcji do organizmu w jelitach. Nale篡 raczej b這nnik traktowa w kategoriach dodatku do normalnej diety, dzi瘯i kt鏎emu obni瘸my spo篡cie innych niezdrowych dla nas produkt闚. Nie nale篡 natomiast traktowa go jako jedynego 廝鏚豉 po篡wienia bo to ju jest po prostu niezdrowe.

Przyk豉dowy jad這spis

好iadanie (270 kalorii, 7g b這nnika): 5 造瞠k otr瑿闚 z mlekiem plus kilka suszonych moreli lub rodzynek oraz 1 banan.
Przek御ka (50 kalorii, 1.7g b這nnika): 1 jab趾o ze sk鏎k.
Obiad (400 kalorii, 8g b這nnika): 2 kromki chleba z pe軟ego ziarna, pier z kurczaka bez sk鏎y, sa豉ta z pokrojonym pomidorem i jogurtem naturalnym. Na koniec 1 pomara鎍z.
Przek御ka (30 kalorii, 1g b這nnika): Miseczka truskawek lub malin.
Kolacja (450 kalorii, 14g b這nnika): 1 gotowany ziemniak, 100g gotowanej fasoli, 20g startego sera i sa豉ty.

Podsumowanie

Korzy軼i ze zwi瘯szonego spo篡cia b這nnika jest bardzo wiele, dzi瘯i niemu tw鎩 uk豉d trawienny, w tym jelita b璠 pracowa bardziej p造nnie a ty zjesz mniej z造ch kalorii.